Podrobnosti filmu

20. 11. 2019 / St / 19.00

Divadlo 29

Dálava

Režie: Martin Mareček
ČR / 2019 / 76 min.

Dva tisíce osm set padesát dva kilometrů mezi Brnem a Divějevem, mezi Východem a Západem, mezi otcem a synem. Tak daleko, tak blízko. Vít a jeho syn Gríša se před koncem prázdnin vydávají na dlouhou cestu do Ruska. Jen co nastoupí do auta, syn si hned nasazuje sluchátka a otec se noří do vzpomínek. Ani tak ale nemůžou jeden druhému uniknout. Je tu však jedna možnost, která je může opět sblížit – společné pátrání. Jenže co skutečně hledají?

Mimořádně intimní dokument Martina Marečka je působivou výpovědí o stavu současné rodiny a analýzou odvěkého vztahu otec a syn. Čistá forma putování tam a zase zpátky jen podtrhuje maximální autentičnost a účinnost dokumentu.
Martin Mareček patří mezi přední české dokumentaristy – ve svých filmech se věnoval především zásadním společenským tématům: protestům proti globalizaci (Hry prachu), neobnovitelným zdrojům (Zdroj), neudržitelné dopravní situaci ve městech (Auto*Mat) či rozvojové pomoci (Pod sluncem tma). Zároveň je pedagogem dokumentárního filmu a docentem na pražské FAMU. Od zatím posledního filmu této výrazné osobnosti tuzemského dokumentu uběhlo letos již osm let, a proto byl jeho nejnovější opus doprovázen velkým očekáváním festivalových dramaturgů, kritiků i diváků.

Mimořádně intimní dokument Martina Marečka je působivou výpovědí o stavu současné rodiny a analýzou odvěkého vztahu otec a syn. Čistá forma putování tam a zase zpátky jen podtrhuje maximální autentičnost a účinnost dokumentu.

Martin Mareček patří mezi přední české dokumentaristy – ve svých filmech se věnoval především zásadním společenským tématům: protestům proti globalizaci (Hry prachu), neobnovitelným zdrojům (Zdroj), neudržitelné dopravní situaci ve městech (Auto*Mat) či rozvojové pomoci (Pod sluncem tma). Zároveň je pedagogem dokumentárního filmu a docentem na pražské FAMU. Od zatím posledního filmu této výrazné osobnosti tuzemského dokumentu uběhlo letos již osm let, a proto byl jeho nejnovější opus doprovázen velkým očekáváním festivalových dramaturgů, kritiků i diváků.